POLÝTÝKALARIMIZ

AKARYAKIT FÝYATLARI POLÝTÝKASI

Sektördeki tüm akaryakýt daðýtým þirketleri 01.01.2005 tarihinden itibaren Petrol Piyasasý Kanunu uyarýnca Serbest Fiyatlandýrma Sistemi`ne geçmiþtir. Buna göre her daðýtýcýlar farklý fiyat politikalarýna göre depo satýþ fiyatýný belirlemekte serbest, bayiler de daðýtým þirketinin kendisine tavsiye ettiði tavan pompa satýþ fiyatlarýný ya da bulunduðu bölgedeki rekabet koþullarýný da deðerlendirerek kendi pompa satýþ fiyatlarýný uygulamakta serbesttir.

Ürün Fiyatlandýrmasý aþaðýdaki unsurlarýn bir araya getirilmesi sonucunda belirlenir,

Ürün Fiyatý : Gümrüklü veya Gümrüksüz Rafineri fiyatý.

Gümrüklü Rafineri Fiyatý : Gümrüksüz rafineri fiyatý + ÖTV + EPDK payý = Rafineri satýþ fiyatý (KDV hariç)

Gümrüksüz Rafineri Fiyatý :Türkiye’de ve özellikle Akdeniz çanaðý ülkelerinde CIF MED Akdeniz piyasalarý dikkate alýnýr. Buna göre son fiyat deðiþiminden itibaren, günlük CIF Akdeniz ürün fiyatlarý ile günlük dolar kuru takip edilerek, fiyat deðiþim farký oluþumuna göre gümrüksüz rafineri tavan satýþ fiyatý oluþur.

Toptancý Marjý: Yerli rafineri ve toptancýlar tarafýndan ürün fiyatýna eklenen kar marjý.

Gelir Payý: Ulusal ürün stoðunun tamamlayýcý kýsmýnýn tutulabilmesi için tüketici fiyatlarýna ilave edilen EPDK payýdýr.

Entegre Marj (Daðýtýcý ve Bayi Marjý Toplamý) : Ürünlerin temininden son kullanýcýya ulaþtýrýlmasýna kadar maliyet ve karlarý içeren marjdýr.

Depo Satýþ Fiyatý : Ürünün temin fiyatý üzerine þirket marjý ile servis ücreti eklenerek ilgili depolar için satýþ fiyatlarý belirlenir. Þirket marjý belirlenirken, ürün maliyetleri, depo ve bayilere yapýlan yatýrýmlar, pazarlama ve diðer faaliyet konularý için oluþan maliyetler deðerlendirmeye tabi tutulur.

Pompa Satýþ Fiyatý : Daðýtým þirketi tarafýndan, depo satýþ fiyatý üzerine bayinin çeþitli masraflarý ve bulunduðu bölgenin nakliye ücretlerinin de eklenmesiyle, tavsiye edilen pompa satýþ fiyatý oluþturulur ve bayilere bildirilir. Bayi, tavsiye edilen pompa fiyatýný uygulamakta veya bulunduðu bölgenin rekabet koþullarýna göre pompa satýþ fiyatýný belirlemekte serbesttir.

Toplam Vergi : Maliye Bakanlýðý tarafýndan belirlenen Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve Katma Deðer Vergisinin (KDV) toplamýdýr.

SAÐLIK, EMNÝYET VE ÇEVRE POLÝTÝKAMIZ

BESTOÝL olarak; çalýþanlarýmýz, bayilerimiz, alt iþverenlerimiz ve müþterilerimiz ile tüm faaliyetlerimizi Saðlýk, Emniyet ve Çevre bakýmýndan etkin olarak yönetmeyi amaçladýk. Amacýmýza ulaþmak için;

Tüm faaliyetlerimiz esnasýnda insan saðlýðýna, iþ güvenliðine ve çevreye karþý duyarlý olacaðýmýzý öncelikli ilkemiz olarak benimsediðimizi,

Yönetim olarak; politikamýzý oluþturan her bir unsurun yerine getirilmesi için liderlik etmeyi, çalýþanlarýmýzýn ve bayilerimizin de buna baðlý kalmalarýný saðlamayý amaçladýðýmýzý,

Faaliyette bulunduðumuz tüm iþ alanlarýnda Saðlýk, Emniyet ve Çevre konularýnda yürürlükte olan mevzuat, standart ve þartlara tam ve eksiksiz olarak uyum saðlayacaðýmýzý,

Ýþ sahalarýmýzda saðlýk, emniyet ve çevresel unsurlarý sürekli olarak deðerlendirmeye tabi tutarak, önleyici tedbirleri almak sureti ile olasý riskleri en düþük seviyeye indireceðimizi,

Çalýþan saðlýðýný korumak için saðlýk, emniyet ve çevre standartlarýna uygun çalýþma ortam ve þartlarýný saðlayacaðýmýzý,

Olasý acil durumlara en etkili müdahaleyi yapabilmek için gerekli ekipman ve müdahale senaryolarýný hazýr bulunduracaðýmýzý,

Faaliyet alanlarýmýzda oluþabilecek çevresel etkileri asgariye indirebilmek için, enerji ve doðal kaynaklarý verimli kullanarak, ortamlarda oluþabilecek emisyonlarý takip edeceðimizi ve oluþacak atýklarýn geri dönüþümünü saðlayacaðýmýzý,

Saðlýk, Emniyet ve Çevre konularýnda sürekli iyileþmeyi saðlayabilmek için hedefler belirleyerek, izleme ve denetimlerini yapacaðýmýzý, çalýþanlarýmýz ve alt iþverenlerimize eðitimler vererek ve önerilerini alarak gerekli çalýþmalarý yapacaðýmýzý,taahhüt ederiz.

MÜÞTERÝ HÝZMETLERÝ POLÝTÝKAMIZ

Akaryakýtýn ve Madeni yað ürünlerinin temin ve tedarik sürecinden baþlayarak, depolanmasý, taþýnmasý, daðýtýmý, bayiliði ve son tüketiciye satýþýna kadar olan her bir süreç içerisinde, yapmýþ olduðumuz denetimler ile ürün ve hizmetin kalitesine önem vererek müþteri memnuniyetini en üst düzeyde karþýlamayý kendimize ilke olarak belirledik. Bu sayede müþteri ve paydaþlarýmýzýn memnuniyeti amaçlanmýþtýr.

Ürün ve hizmetlerimizle ilgili paydaþ ve son kullanýcýlarýmýzýn istek ve önerilerini, 7 gün 24 saat iletebilecekleri sistem ve araçlar kullanýlarak rahatça iletilebilir olmasý, gelen her nevi baþvurularýn koþul ve þart belirtilmeksizin, adil ve gizlilik içinde ele alýnarak, deðerlendirilmesi ve ilgili faaliyet aþamalarýnýn sürekli olarak kontrol edilerek iyileþtirilmesini kapsayan müþteri odaklý bir yaklaþým benimsenmiþtir.

Müþteri ve paydaþlarýmýzdan gelen geri bildirimleri yasal süreç ve þartlar ile þirket politikalarý çerçevesinde deðerlendirmeye tabi tutmak sureti ile uygulanabilir çözümler sunmak, müþteri ihtiyaçlarýný karþýlamak ve haklarýný korumak için gerekli hassasiyet gösterilmektedir. Geri bildirimlerin ne þekilde yapýlacaðý müþteri,  çalýþan ve bayilerimize tariflenerek bilgi sahibi olmalarý, bildirimlere aciliyete göre cevap önceliði verileceði bildirilmektedir. Sunulan hizmetin her bir aþamasýnda en yüksek seviyede müþterileri memnuniyetini saðlayarak, güven ve sadakatlerini kazanmak amaçlanmýþtýr.

Memnuniyeti daim ve sürdürülebilir kýlmak için, müþteri ve paydaþlarýmýzýn bugün ki ve gelecekteki ihtiyaçlarýnýn izlenerek, beklentilerinin karþýlanmasýna yönelik sürekli olarak iyileþtirmeye açýk bir yapý kurgulanmýþtýr.